سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شیمی آنلاین
به کانال تلگرام ما به پیوندید : موضوعات جالب شیمی https://telegram.me/shimionline
درباره وبلاگ


به کانال تلگرام ما به پیوندید : موضوعات جالب شیمی https://telegram.me/shimionline
لوگو
به کانال تلگرام ما به پیوندید : موضوعات جالب شیمی

https://telegram.me/shimionline
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 15
  • بازدید دیروز: 22
  • کل بازدیدها: 311492

به گزارش پایگاه اینترنتی تری هاگر، دوام آجرهای طرح "هنری لیو" ??? ساله، به اندازه آجرهای عادی گلی است. از آنجا که آجرهای طرح لیو تحت فشارهای بالا فشرده می‌شوند و تحت درجه حرارت‌های بالا قرار نمی‌گیرند، ساخت آجرهای طرح وی به ذخیره انرژی

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
یکشنبه 88 تیر 21 :: 7:25 صبح
شیمیدان
ماده رنگبری که به طور طبیعی در بدن انسان تولید و ترشح می شود ظاهرا در تحریک دستگاه ایمنی برای جنگیدن با عفونت و شفای جراحت هایی که به وجود آمده است، نقش ایفا می کند.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
جمعه 88 تیر 12 :: 4:53 صبح
شیمیدان

به گزارش پایگاه اینترنتی بی‌بی‌سی، پژوهشگران در نشریه "نیچر" نوشتند که سوخت به دست آمده از فراکتوز (قند میوه) حاوی مقدار خیلی بیشتری انرژی در مقایسه با اتانول است.

منتقدان سوخت‌های زیستی به دست آمده از گیاهان می‌گویند که این شیوه باعث افزایش بهای مواد غذایی می‌شود.

در اتحادیه اروپا و آمریکا سیاستمداران سوخت‌های زیستی (? (biofuel?را با آغوش باز پذیرفته‌اند چرا که آن را راهی برای کاهش تصاعد دی اکسید کربن و وابستگی به نفت وارداتی می‌دانند.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
جمعه 88 تیر 12 :: 4:11 صبح
شیمیدان

اصولا در سیستم های متعارف تولید برق ، ابتدا سوخت می سوزد و انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت به انرژی حرارتی تبدیل می شود و سپس در توربین (یا موتور احتراق داخلی) - این انرژی حرارتی به انرژی مکانیکی تبدیل می شود.
در انتها نیز در ژنراتور برق تولید می شود؛ اما در پیل سوختی مستقیما از سوختن سوخت ، الکتریسیته تولید می شود. جالب آن که کاربرد پیلهای سوختی محدود به صنایع خاصی نیست و هرجا که برق لازم است ، می تواند کاربرد داشته باشد و می تواند به عنوان یک منبع تولید برق و مستقل از شبکه سراسری انتقال قدرت ، برق تولید کند.
حال دکتر محمدجعفر کرمانی ، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شده است تا یک پیل سوختی را به صورت 3 بعدی طراحی کند.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

         نظر بدهید
جمعه 88 تیر 12 :: 4:8 صبح
شیمیدان